Saturday, September 26, 2009

Ditelan pahit, dibuang sayang.


Sayang, pernah kah kau benar benar maksudkan perkataan itu? atau ia hanya mainan dan rutin harianmu? ingatkah kau lagu lagu kita? ingatkah lagi saat kau cuba mendampingiku? ingatkah lagi janji janji kita? ingatkah lagi kau tempat saat pertama kali kita berjumpa?pernahkah kau mendengar aku? adakah aku yang salah? telahkah aku menyakitimu?akan kah kau kembali padaku? apa yang cuba kau lakukan? apa di mindamu? apa dihatimu? adakah dia telah berjaya mencuri hatimu? adakah dia yang kau mahukan? kenapa baru sekarang sayang? kenapa tidak dulu? kenapa dia? cantik kah dia? sempurna kah dia? mampukah dia menandingi perasaan sayangku padamu? salahkah apabila aku terlalu menyayangimu, menginginkanmu dan memujamu? salahkah?
*maaf jika ayat di atas menjengkelkan kalian yang membaca. manusia ini terbang dengan terlalu tinggi tanpa pernah terfikir akibatnya. kini, dia jatuh.

1 comment:

  1. Kenapa ni sayang ?Eqa ada untuk meluahkan apa yang patut .Kesedihan bukan perkara yang patut ika terima di dalam perhubungan kau dan dia tetapi kebahagiaan dan kesetian adalah dua perkara yang ika layak untuk terima .

    ReplyDelete